Om föreningen

Med nära till skog och natur och cykelavstånd in till stan - där ligger vår förening.

Husen uppfördes år 1955 och består av fastigheterna Sävenäs 115:1 och 115:2 (kallade hus 1 och hus 2). Föreningen bildades 2008 och är ett äkta privatbostadsföretag.

Det finns totalt 64 lägenheter. Av dessa är 59 bostadsrätter och 5 stycken hyresrätter.

Fördelningen är 24 st 2:or, 35 3:or, tre st 4:or och två 1:or.

Till lägenheterna hör 26 parkeringsplatser utomhus längs med Lådämnesgatan, 18 kallgarage och tre varmgarage, samt tre små varmgarage.

Tvättstugorna är belägna i bottenplan uppgång 13/15 (hus 1) och i källaren i uppgång 25 (hus 2). Sopkärl hittar du inne på gården vid återvinningsstationen.

Föreningen har givit Bredablick i uppdrag att sköta  både den ekonomiska/administrativa förvaltningen samt skötseln av fastigheten.

I närområdet finns det mesta man kan behöva. På Trätorget ligger pizzeria, Coop Nära, frukt/grönsakshandlare och Jerkstrands Bageri. På Stabbetorget finns både apotek och vårdcentral samt blomsterhandel, Ica, bankomat och café. På Spåntorget ligger ytterligare en pizzeria, en kiosk/postombud, en ortoped och ett STC-gym. På tio minuters promenad når du underbara Härlanda tjärn med tillhörande motionsspår.